Подготовка
Тук можете да навлезете в света на състезателната информатика като учите и тренирате върху задачи, групирани по теми, в нарастваща сложност. Темите са така подредени, че да изискват само материал, който е покрит в по-предни. Разбира се, очаква се да можете да владеете основи на програмирането (на C++, Java, или Python), което включва как да стартирате програма, вход и изход, типове данни, променливи, масиви, условни оператори, и цикли.В случай, че сте състезател или подготвяте състезатели, ориентировъчно темите са подходящи за следните групи:
- Implementation, Corner Cases, Recursion & Backtrack, Bruteforce, и Sorting са подходящи за ученици от D група и нагоре.
- Greedy, Math, Simple Data Structures, Simple Graphs, Binary/Ternary Search, Dynamic Programming, Bucketing са подходящи за ученици от C група и нагоре.
- Iterative DP, Sliding Window, Bitmask DP, Game Theory, Advanced Data Structures, Strings, Geometry, и Medium Graphs са подходящи за ученици от B група и нагоре.
- Meet-in-the-Middle, Probability, Inner Cycle Optimization, Sweep Line, Advanced DP, и Advanced Graphs са подходящи за ученици от А група.
- Various задачите са предимно Ad-hoc или такива, съчетаващи няколко различни теми.